dilluns, 5 de febrer del 2018

La bona lletra: Com han de ser els microrelats, i un de Hemingway


Feia molts anys que no xafava un estudi de ràdio, però la gent de Plaerdemavida em va acollir amb tanta calidesa com si ens coneguérem de tota la vida (i això que anaven ben atrafegats, ja podeu imaginar-vos). El cas és que em vaig trobar molt còmode i m'hauria estat tot el programa parlant. Aquell dia es tractava de presentar el programa i la secció i d'invitar els lectors a enviar-nos els microrelats que nodreixen la darrera part de l'espai, i que van arribant a bon ritme. Així que ens vam centrar a explicar-los quines característiques ha de complir un text perquè el puguem considerar un microrelat i, per il·lustrar-ho, en vam llegir un d'Ernest Hemingway especialment pertorbador. Ací teniu el resultat, per si us abelleix escoltar-lo.
Pots recuperar els programes sencers de Plaerdemavida ací.
Bona part dels continguts de "La bona lletra" els trobaràs en L'arquitectura de la ficció. Claus per a escriure narrativa que vaig publicar en 2017.