divendres, 28 de maig del 2010

Enraonant de literatura a Algemesí

De vegades, aquest ofici d'escriure et proporciona moments impagables. Ahir, vaig anar a la Biblioteca d'Algemesí per parlar de "La taverna del Cau de la Lluna" amb els membres del club de lectura que s'hi reuneix. Volia arribar amb temps i passejar una mica pels carrers d'una ciutat que no havia visitat mai, amarar-me ni que fóra mínimament de l'atmosfera que es respira, conèixer una mica més el país, tan llarg que sovint -si no poses una mica d'intenció- es fa difícil d'abastar. No va ser possible, a causa de confabulacions diverses: personals, de trànsit, tècniques... Una altra volta serà. Però el desencís va quedar immediatament esvaït en xafar la Biblioteca Municipal, una antiga escola reconvertida en un espai polifuncional que a mi em va semblar molt atractiu, malgrat les limitacions que van advertir-me que pateix. La cordialitat extrema amb què em van rebre, les atencions que em van prodigar van fer que em sentira com a casa des del primer moment. A la primera planta, m'esperaven un grup de lectors, amb qui vam enraonar durant una horeta llarga que a mi se'm va fer molt, molt curta. Vaig intentar respondre les preguntes que em plantejaven i satisfer les inquietuds que van mostrar en un ambient ple de caliu i complicitat. Vam riure i vam reflexionar sobre tècniques i anècdotes, sobre paisatges, localitzacions i personatges. I, finalment, vam tastar algunes delícies gastronòmiques, un glop de vinet, que havien preparat per donar un colofó adient a l'acte. I vam brindar per la salut i per la literatura. De camí cap a casa, la confabulació va ser metereològica, però, malgrat la contundència amb què es va mostrar, no va aconseguir d'esborrar-me el somriure íntim que, encara ara, em conforta.

7 comentaris:

Dafne ha dit...

Hola Vicent, acabo de leer tu correo y post ,reenviado por Carmen,yo tuve la misma sensación sobre la tarde de ayer,lo acababa de lanzar a mi blog,todavía hoy tengo la sensación ,que todos, compartimos una tarde muy especial,un verdadero placer...
Te seguimos en la lectura.
Un beso

la vida té vida pròpia - Sònia Moll Gamboa ha dit...

No sé si t'ho vaig contar, que fa anys amb un amic ens vam comprar "La taverna del Cau de la Lluna" a mitges, primer el llegia un i després l'altre. No era sols perquè anéssim curts de doblers, sinó perquè ens abellia compartir la lectura després que ens fascinés a tots dos "L'herència del vent del sud". Recordo que mentre ell la llegia i jo esperava el meu torn, me'n parlava una mica, el just per no fer-me perdre interès i, alhora, donar peu a converses apassionants.
M'hauria encantat ser a Algessamí ahir al vespre.
Una abraçada,

Sònia Moll

la vida té vida pròpia - Sònia Moll Gamboa ha dit...

ai, he trabucat les lletres... Algemesí...
ja ho dic, que tinc una època un poc dislèxica...

Premis Maig Memorial Pasqual Batalla ha dit...

Novament gràcies per les paraules i la calidesa d'ahir, Dafne. La sessió d'Algemesí ja s'ha buscat un raconet al rebost dels bons records.

Sí, Sònia, recorde que en parlàrem, un estiu (és un altre dels records que es guarden al rebost) de la vostra lectura compartida i de "L'herència...". A mi també m'hauria encantat que t'hi sumares.
Per cert, la teua dislèxia ha generat un topònim encisador: em permets que l'utilitze en alguna novel·la, si ve al cas?

la vida té vida pròpia - Sònia Moll Gamboa ha dit...

i tant, que el pots emprar :-) em consola que la meva dislèxia pugui arribar a ser font de creativitat :-)

darrerament vaig força per Castelló, vejam si coincidim un dia.

una abraçada,

sònia

Premis Maig Memorial Pasqual Batalla ha dit...

Només has de fer-me un correu, quan vingues.

Pep Castellano ha dit...

Algessamí, vul dir Algemessí, bona terra i bona gent. No m'estranya que et tractaren com et mereixes, amic.
Salutacions cordials i animades