divendres, 23 de setembre del 2011

Ha arribat una caixa

Avui, m'ha arribat una caixa. L'esperava. Feia dies que no veia el moment de posar-la damunt la taula i obrir-la. Els llibres sempre m'arriben per cesària. Sempre em toca veure'ls eixir a la llum amb el bisturí a  la mà. I ho faig una mica tremolós, amb ànsia de provocar-ne el part. Però després, quan la cinta adhesiva que els precinta ha estat vulnerada, quan res no impedeix tirar de les ales de cartró i deixar a l'aire el contingut, sempre dubte, sempre dilate el moment. I això que tinc una imatge clara del que em trobaré: no de bades el correu electrònic se m'ha omplert de proves d'impremta i de suggeriments de portades. Ja sé quin aspecte tindrà, quantes fulles i puc endevinar el tacte del cartró de la portada i el més aspre, però tampoc no molt, de les fulles. Ho sé tot d'ell, però m'agrada dilatar el moment. Assaborir-lo. Però els segons passen de pressa i arriba el moment de separar les ales de la caixa i contemplar-lo, encara embolicat amb el plàstic, a manera de placenta, que rebutge sense remordiments. Ja el tinc a les mans, l'estómac encongit pel temor d'obrir-lo i trobar-me, abans de res, una errada. Ho faig amb cura, em pose a llegir unes ratlles i tot està bé. Ja més tranquil, aspire l'aroma de paper nou; el palpe amb els tous dels dits, em torne a mirar la portada, les solapes, la contra... I el primer que faig, aleshores, és anar a la prestatgeria on són els germans i presentar-los-el.

8 comentaris:

Unknown ha dit...

He vist el vídeo i descobrisc que no es tracta d'una "mà invisible" com la del mercat (A. Smith), sinó d'un cos absent. Enhorabona.

http://vimeo.com/29326161

Salvador Macip ha dit...

Quin gran moment, el de rebre la caixa. Felicitats!

Gínjol ha dit...

Enhorabona. Un moment sens dubte sublim.

Pep Castellano ha dit...

L'enhorabona amic. Un plaer ses dubte.

la vida té vida pròpia - Sònia Moll Gamboa ha dit...

L'enhorabona! Amb moltes, moltes ganes de llegir-lo.

Premis Maig Memorial Pasqual Batalla ha dit...

Gràcies a tots per les paraules i els bons desigs. Espere que la novel·la estiga a l'alçada de les vostres expectatives.

esperança ha dit...

enhorabona, Vicent!!!! És una alegria que un amic tregui un llibre nou. tenc moltes ganes de llegir la mà

lluís ha dit...

L'enhorabona!. Sempre m'entere per la prensa; el video i tot plegat fa la boca aigua. O són els ulls? , pot ser el cervell...quin jardí; és igual, fa ganes.