divendres, 23 d’abril del 2010

Per què llegir?

Perquè amb un llibre a la mà, mai no estic sol. Perquè la lectura és capaç de convertir l´espera més tediosa en una font de plaer. Perquè no conec millor mestre. Ni més divertit. Ni més audaç. Perquè és l´única forma de viatjar allà on no em durà mai cap agència de viatges. I, a més, a un preu molt econòmic. Perquè em permet de viure altres vides. Perquè em fa viure més intensament la meua. Perquè m´instrueix. Perquè m´ensenya a pensar. I a mirar. I a mirar-me. I a veure més enllà de les aparences. Perquè m´ajuda a ser crític. Perquè em fa més lliure. Perquè em demostra que certes mentides són una gran veritat. I algunes veritats, una enorme fal làcia. Perquè m´evadeix. Perquè m´emociona. Perquè em fa riure. Perquè em fa plorar. Perquè no conec cap altra manera d´aturar el temps. Perquè ningú m´obliga.